Derfor kan retargeting få dit salg til at eksplodere

23/5/2020

Hvis du har en webshop, har du formentlig brugt tid på at gøre dit website lækkert. Betalingsprocessen er smidig, billederne er indbydende, og der er gode beskrivelser af produkterne på siden. Alle ved jo, at det øger sandsynligheden for, at dine besøgende lægger varer i kurven og trykker køb.  

Så langt, så godt.

Kunderejsen på dit website er nemlig vigtig. Der er bare mange SMV’er, der glemmer, at kunderejsen ofte starter og slutter et helt andet sted.

Hvis du holder lidt øje med antallet af besøgende på dit site, vil du formentlig blive bekræftet i det, for din konverteringsrate ligger nok langt fra 100 procent.

Vi siger ikke, at retargeting får dig tæt på 100, men det kan få dit salg til at eksplodere. For websitebesøgende, der bliver retargeted, har 70 procent større sandsynlighed for at konvertere.

Retargeting er derfor det perfekte sted at sætte ind, hvis du vil kickstarte din digitale markedsføring.

Men hvad er retargeting?

Ved hjælp af en lille tracker følger du efter alle de besøgende på dit site, når de i minutterne, timerne og dagene efter besøget hos dig går ind på eksempelvis Børsen, på TV2, på Facebook eller Instagram. Her eksponerer du dem så for annoncer for din virksomhed og dine produkter igen og igen.

Det lyder smart, men virker det? (Spoiler alert: JA!)

Vi har samlet 8 hårdtslående statistikker, der viser, hvad retargeting kan gøre for din konverteringsrate og brand awareness.

Der er en grund til, vi kalder det for den mest lavthængende frugt i digital markedsføring.  

Download vores guide og kom i gang med retargeting.

Andre blogindlæg

Læs vores kunders succeshistorier, her
Hjælper danske SMV’er med at vokse

Hvorfor bruge retargeting?

Retargeting er et helt fundementalt marketingværktøj, som spiller en afgørende rolle i forhold til online salg. Faktisk er det nærmest uundværligt.

Der er ingen marketingstatistik, der er mere skræmmende end denne: “95% af dem, der besøger dit website for første gang, går igen og kommer aldrig tilbage. Medmindre du gør noget ved det.

Løsningen er retargeting.

Retargeting placerer dit brand og dit budskab lige foran næsen på dine potentielle kunder på de mest populære sociale medier og mediesider. Det giver dig mulighed for at ramme de helt rigtige personer på det rigtige tidspunkt og vise dem skræddersyede tilbud. Derved kan du transformere kolde leads til varme leads og varme leads til reelle kunder.