De største fordele ved Google DV360

17/12/2020

Hvad er Google Display & Video 360?
Det korte svar: en annonceplatform. Det lange svar? Det vil vi spare dig for i denne omgang.

Det er nemlig en ganske kompleks omgang, og det ville være en nærmest umulig opgave at komme hele vejen rundt om Google DV360 og alle de mange funktioner, som platformen tilbyder. 

I stedet vil vi prøve at koge det ned til essensen og fokusere på lige præcis de muligheder og funktioner, der har relevans for dig og din virksomhed, når du skal kaste dig over online annoncering.

Derfor har vi samlet 4 af de vigtigste fordele ved Google DV360, som har allermest relevans for små og mellemstore virksomheder.

Okay. Lad os starte ud med en kort introduktion til selve platformen.

Google Display & Video 360 (DV360) er verdens største Demand-side platform (DSP). En Demand-side platform er en platform, hvorfra man kan købe digitale annoncer via automatiserede auktionssystemer.

Med DV360 kan du annoncere på tværs af forskellige exchanges. Det gør det muligt at målrette kampagner baseret på demografi, keywords og målgrupper m.m. Man kan ved hjælp af realtid data optimere kampagnestrategierne, så man bruger annoncepengene klogere.

DV360 giver dig adgang til en bred vifte af inventory og købstyper og alle de nødvendige værktøjer til at maksimere effektiviteten og effekten af dit annonce spend. Mens Google Ads kan være et effektivt værktøj til styring af dine display- og videokampagner, som en del af Google Marketing Platform, giver DV360 desuden annoncører adgang til yderligere, mere avancerede funktioner, der kan bruges til at forbedre ydeevnen og øge afkastet af din investering.

1. Gå efter dine konkurrenters kunder

Hvorfor ikke gøre det så nemt som muligt for dig selv? Med DV360 kan du ramme dem, der besøger dine konkurrenters hjemmeside, og dermed har vist interesse for et produkt, der minder om dit eget.

Lad os tage et eksempel. Du har netop åbnet din egen webshop med håndlavede smykker til kvinder og skal til at annoncere for dit brand og dine produkter.

De fleste vil nok starte med at skyde med spredehagl og målrette deres annoncer mod alle kvinder i deres målgruppe, men hvorfor ikke ramme de kvinder, der for eksempel har besøgt Pandoras hjemmeside og dermed udvist konkret interesse i smykker?

Måske går de bare og venter på, at nogen præsenterer dem for et mere unikt produkt - og det får du mulighed for at gøre med DV360.

2. Ram en HELT præcis målgruppe

Med Google DV360 er det muligt at være helt specifik på din målgruppe helt ned på alder, køn, uddannelsesniveau, husholdningsstørrelse og geografi.

Det vil altså sige, at du kan ramme lige præcis de personer, der er allermest relevante for din virksomhed.

Har du eksempelvis bemærket, at det hovedsageligt er højtuddannede single-kvinder mellem 30 og 35 år fra Nordsjælland, der besøger din hjemmeside, kan du målrette dine annoncer mod lige præcis den målgruppe.

Det kan spare dig for en masse annoncekroner og øge dine annoncers succesrate.

3. Vær synlig, hvor det er relevant

Vi har whitelistet de 200 største danske sites, så du kan være sikker på, at dine annoncer kun vises på godkendte sites.

Det betyder også, at dine annoncer vises på de hjemmesider, der er allermest relevante i forhold til din målgruppe, og hvor flest mulige personer bliver eksponeret for dit brand og dine produkter.

Du kan blandt andet få vist dine annoncer på populære danske sites såsom Børsen, Politiken, Berlingske, Boliga, TV2, Euroman og mange, mange flere. Du vælger selv.

4. Beskyt dit brand

Der er før set eksempler på, at virksomheder, helt ubevidst, har fået vist sine annoncer på nogle af internettets mere skumle og kontroversielle hjemmesider til stor skade for brandets image.

Med en række målretningsoptioner på plads i DV360 kan du sikre, at dit brand kun bliver vist lige dér, hvor du vil have det. På den måde er du konstant i kontrol over din brandsikkerhed og skal ikke frygte at blive sat i forbindelse med en hjemmeside eller en kontekst, du ikke kan stå inde for.


Hvis du vil vide mere om fordelene ved at køre dine annoncer gennem Google DV360, kan du altid kontakte vores Senior Advisor, Jonas.

Andre blogindlæg

Læs vores kunders succeshistorier, her
Hjælper danske SMV’er med at vokse

Hvorfor bruge retargeting?

Retargeting er et helt fundementalt marketingværktøj, som spiller en afgørende rolle i forhold til online salg. Faktisk er det nærmest uundværligt.

Der er ingen marketingstatistik, der er mere skræmmende end denne: “95% af dem, der besøger dit website for første gang, går igen og kommer aldrig tilbage. Medmindre du gør noget ved det.

Løsningen er retargeting.

Retargeting placerer dit brand og dit budskab lige foran næsen på dine potentielle kunder på de mest populære sociale medier og mediesider. Det giver dig mulighed for at ramme de helt rigtige personer på det rigtige tidspunkt og vise dem skræddersyede tilbud. Derved kan du transformere kolde leads til varme leads og varme leads til reelle kunder.