96% af dit websites besøgende hopper fra - sådan får du dem tilbage

23/5/2020

Oplever du også, at dit website egentlig trækker en del trafik, men at det ikke afspejler sig på bundlinjen?

Hos SYNTESE DIGITAL bliver vi tit mødt af kunder, der udtrykker deres frustration over, at deres websitebesøgende ikke konverterer.

Der er da heller ikke noget mere frustrerende end at se potentielle kunder glide ud af hænderne, men vi kan forsikre dig om, at det er ganske normalt. Faktisk er det kun ca. 4%, der ender med at gennemføre et køb, første gang de besøger en hjemmeside.

Men betyder det så, at 96% af din potentielle kunder er tabt på gulvet for evigt?

Ikke nødvendigvis. I arbejdet med vores kunder har vi erfaret, at forbrugere ofte skal have et budskab serveret helt op til syv gange, før de beslutter sig for at gennemføre et køb. Nutidens forbrugere er kræsne og selektive og vil gerne føle, at de kender dig, inden de beslutter sig for at købe et produkt eller en ydelse af dig. Det er her, at retargeting kommer ind i billedet.

Retargeting fungerer ved, at en lille tracker følger efter alle de besøgende på dit site, når de efterfølgende læser en artikel, lytter til musik eller browser på andre websites. Her eksponeres de så for annoncer for din virksomhed og dine produkter igen og igen.

På den måde bidrager retargeting til, at din virksomhed konstant er top of mind hos de forbrugere, der allerede har udvist interesse i dine produkter. Måske blev de bare distraheret i købsøjeblikket, så hvorfor ikke sende dem en kærlig reminder?

Faktum er i hvert fald, at websitebesøgende, der bliver retargeted, har 70% større sandsynlighed for at konvertere, hvilket gør retargeting til et effektivt redskab til at plukke de lavthængende frugter og give omsætningen et boost.

Mange virksomheder har da også fået øjnene op for retargeting, bl.a. virksomheden Bebe Store, der sælger børneprodukter. Ved hjælp af retargeting formåede de at øge deres konverteringsrate med hele 89% på blot to måneder.

For at vise hvordan det fungerer i praksis, har vi samlet 6 succeshistorier, der tydeligt viser, hvad retargeting kan gøre for din virksomheds konverteringsrate og brand awareness.

Download guiden, og lad dig inspirere til, hvordan retargeting kan sætte skub i din virksomheds salg.

Andre blogindlæg

Læs vores kunders succeshistorier, her
Hjælper danske SMV’er med at vokse

Hvorfor bruge retargeting?

Retargeting er et helt fundementalt marketingværktøj, som spiller en afgørende rolle i forhold til online salg. Faktisk er det nærmest uundværligt.

Der er ingen marketingstatistik, der er mere skræmmende end denne: “95% af dem, der besøger dit website for første gang, går igen og kommer aldrig tilbage. Medmindre du gør noget ved det.

Løsningen er retargeting.

Retargeting placerer dit brand og dit budskab lige foran næsen på dine potentielle kunder på de mest populære sociale medier og mediesider. Det giver dig mulighed for at ramme de helt rigtige personer på det rigtige tidspunkt og vise dem skræddersyede tilbud. Derved kan du transformere kolde leads til varme leads og varme leads til reelle kunder.