Forretningsbetingelser for:
Syntese Digital ApS
Buddingevej 199, 1. sal
2860 Søborg
CVR: 36953942
Forretningsbetingelserne er opdateret den 14.09.21 og er gældende for alle køb, der foretages fra og med denne dato. Salg af tjenesteydelser foretages af Syntese Digital ApS, Buddingevej 199, 1. sal, 2860 Søborg, CVR 36953942. Henvendelser til Syntese Digital ApS kan ske via e-mail til hello@syntesedigital.dk og telefonisk på tlf. +45 72 20 01 50.
1.1. Nærværende forretningsbetingelser er gældende for alle leverancer fra Syntese Digital ApS.
1.2. Forretningsbetingelserne udgør sammen med øvrigt skriftligt materiale udarbejdet af Syntese Digital ApS, kontraktgrundlaget (herefter kaldet "Aftalegrundlaget") for alle ydelser, projekter og produkter hos Syntese Digital ApS.
1.3. Ved ”kunde” forstås den juridiske person, der køber en tjenesteydelse hos Syntese Digital ApS.
1.4. Forretningsbetingelserne er gældende for alle tjenesteydelser indgået med Syntese Digital ApS både mundtligt eller skriftligt, herunder gennem telefon eller pr. e-mail, idet der henvises til forretningsbetingelserne i skriftlige tilbud samt ordrebekræftelsen.
1.5. Ansvar og levering af materialer til annoncering: kunden er forpligtet til at overholde de oplyste deadlines i forhold til aflevering af materiale. Afleveres materiale for sent, kan Syntese Digital ApS ikke stilles til ansvar for dette, og forsinkelsen påhviler kunden. Såfremt andet er aftalt, er kunden ansvarlig for at levere kampagnemateriale/filer til produktion efter specifikation fra Syntese Digital ApS, eller fra vores samarbejdspartnere og underleverandører. Hvis kunden ikke selv har adgang til materialespecifikationer, er det kundens ansvar selv at rekvirere dette fra Syntese Digital ApS. Overskrides leveringsfristen eller fremkommer materialet i en stand, hvor det ikke opfylder de angivne specifikationer, er kunden forpligtiget til at betale den fulde indrykningsperiode.
1.6. Syntese Digital ApS hæfter ikke for tabte kampagnedage ved afvisning af tilsendt materiale fra kunder til Syntese Digital ApS' samarbejdspartnere, herunder i forhold til regler for kampagneføring.
1.7. Såfremt Syntese Digital ApS' kunder selv påtager sig at arbejde med, eller udføre handlinger, i tilknytning til Google Ads, Google Analytics, Facebook, Facebook Business Manager o.l., fraskriver Syntese Digital ApS sig ethvert ansvar for konsekvenserne af dette i forbindelse med de aftalte ydelser og systemer samt anvendelsen af disse.
1.8. Syntese Digital ApS er altid neutral, objektiv og uafhængig i relation til medier og medieejere og baserer alene anbefalinger på kundens interesser. Kunden alene er ansvarlig for, at dets annoncer er i overensstemmelse med gældende lovgivning, reklamekodeks og god markedsføringsskik, nationalt såvel som internationalt. Som mediebureau påtager Syntese Digital ApS sig intet ansvar over for disse forhold. Skulle et sådant ansvar blive gjort gældende over for Syntese Digital ApS, er Syntese Digital ApS berettiget til at gøre regres over for kunden. Såfremt Syntese Digital ApS ved sin ekspedition af en opgave skulle begå fejl, som for kunden medfører et ansvar som omtalt under dette punkt med et deraf følgende dokumenteret tab, er Syntese Digital ApS’ økonomiske ansvar begrænset til tilbagebetaling af den af kunden erlagte ydelse.
2.1. Aftalegrundlaget udgør sammen med Syntese Digital ApS' tilbud (enten telefonisk eller skriftligt) og ordrebekræftelsen samt nærværende forretningsbetingelser grundlaget for Syntese Digital ApS’ salg og levering af tjenesteydelser til kunden.
2.2. Ændringer og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis Syntese Digital ApS har godkendt dem skriftligt.
2.3. Syntese Digital ApS tilstræber at sende ordrebekræftelse på tjenesteydelser til kunden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser af ordrer skal være skriftlige for at binde Syntese Digital ApS. Syntese Digital ApS forbeholder sig retten til at afvige fra leverancen i forhold til ordrebekræftelsen med op til 5% uden, at dette påvirker parternes aftale i øvrigt.
2.4. Kunden kan ikke ændre en aftalt ordre på tjenesteydelser uden Syntese Digital ApS’ skriftlige accept.
2.5. Hvis Syntese Digital ApS’ bekræftelse af en ordre på tjenesteydelsen ikke stemmer overens med kundens ordre eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Syntese Digital ApS skriftligt senest 3 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
2.6. Ved indgåelse af aftale med Syntese Digital ApS får Syntese Digital ApS ret til at tilsende nyhedsbreve til kunden via mail eller SMS med information om aktuelle tilbud, nye produkter, services, varslinger om vedligeholdelse mm.
3.1. Alle priser i tilbud, oplæg og medieplaner er angivet i danske kroner (DKK) og er ekskl. moms (25%).
3.2. Der er i Aftalegrundlaget en fast abonnementspris, som indeholder eller oplyser de relevante fees, der påhviler kunden. Denne oplyste abonnementspris ændrer sig ikke, og Syntese Digital ApS er forpligtet til at fastholde prisen. Udsving i priser hos Syntese Digital ApS' leverandører er kunden uvedkommende. Der tages dog forbehold for regulering af abonnementsprisen, såfremt der sker en regulering af afgifter/priser, der er uden for Syntese Digital ApS indflydelse, eksempelvis moms, skat og offentlige afgifter mv.
3.3. Alle afgivne priser er med forbehold for trykfejl, åbenbare regnefejl o.l.
4.1. Betaling skal ske 8 dage efter modtagelse af faktura og senest på datoen for kampagnestart.
4.2. Syntese Digital ApS modtager betaling gennem faktura eller Leverandør Service. Kunden betaler selv for eventuelle gebyrer pålagt af tredjemand, som pålægges ved fakturering af eller betaling fra kunden. Gebyrer, der pålægges af tredjeparter, og som Syntese Digital ApS er bekendt med, vil blive oplyst kunden.
4.3. Syntese Digital ApS forbeholder sig retten til at vurdere kundens kreditværdighed. Når vurderingen er tilendebragt, sender Syntese Digital ApS en orientering til kunden med angivelse af tildelt kreditmaksimum. Annoncering ud over kreditmaksimum kan kun effektueres mod forudbetaling.
4.4. Syntese Digital ApS forbeholder sig retten til at ændre betalingsbetingelserne i tilfælde af, at Syntese Digital ApS kommer i besiddelse af oplysninger, som viser svækket betalingsevne hos kunden.
4.5. Ved forsinket betaling er Syntese Digital ApS berettiget til rente i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser. Tilskrevne renter tillægges den til enhver tid værende hovedstol. Betaling kan alene ske med frigørende virkning direkte til Syntese Digital ApS, og enhver betaling anvendes først til dækning af tilskrevne renter og rykkergebyrer før betaling af hovedstolen.
4.5.1. Er betalingen forsinket er Syntese Digital ApS berettiget til at fremsende 1. rykker. Syntese Digital ApS forbeholder sig retten til at sætte kampagnen på pause efter fremsendelse af 1. rykker.
4.5.2. Ved fortsat manglende betaling kan Syntese Digital ApS efter 10 hverdage fremsende påkravsskrivelse til kunden med oplysning om, at kravet overgår til inkasso 10 dage efter afsendelsen af skrivelsen, såfremt betalingen fortsat udebliver.
4.5.3. Hvis kravet overgår til inkasso, er dette at betragte som kundens væsentlige misligholdelse af aftalen. Syntese Digital ApS kan i så fald frit vælge mellem at:
a) fastholde aftalen med den konsekvens, at kampagneperiodens fulde udestående forfalder til betaling straks, idet Syntese Digital ApS dog kan vælge at pause kampagnen indtil betaling er erlagt.
b) hæve aftalen samt kræve betaling for den af Syntese Digital ApS hidtil udførte leverance, kræve betaling for den udgift, som misligholdelsen har påført Syntese Digital ApS samt kræve 25-50 % i bod, som Syntese Digital ApS beregner ud fra værdien af det restbeløb, som ville være tilfaldet Syntese Digital ApS, såfremt aftalen ikke var blevet ophævet.
4.5.4. Såfremt der indgives anmeldelse om rekonstruktion, eller der afsiges konkursdekret, er Syntese Digital ApS på samme måde som ovenfor berettiget til at hæve aftalen med øjeblikkelig virkning og gøre det fulde krav gældende.
4.6. Såfremt kunden ønsker at reklamere over for Syntese Digital ApS, for så vidt angår udførelsen eller faktureringen af de leverede tjenesteydelser, skal det ske skriftligt uden ugrundet ophold og senest 30 dage fra fakturadato. Opstår der uoverensstemmelser omkring en del af en faktura, skal kunden alligevel betale fakturaen inden for betalingsfristen, fratrukket den del, der er uoverensstemmelse om. Syntese Digital ApS vil ikke beregne renter af den del, der er uoverensstemmelse om, før der er opnået enighed. Generelt tilbagebetaler Syntese Digital ApS ikke bookede kampagner, grundet de forpligtigelser som påhviler Syntese Digital ApS i forhold til medieindkøb hos eksterne parter.
5.1. Årsaftaler er bindende i 12 måneder og kan i denne periode ikke opsiges. Efter bindingsperioden kan aftalen opsiges med 3 måneders varsel.
5.2. Aftalen fornyes automatisk efter udløbet af den 12. måned, medmindre aftalen opsiges inden fornyelsen træder i kraft.
5.3. Aftaler på under 12 måneders varighed er uopsigelige i den aftalte kampagneperiode.
5.4. Opsigelser skal altid ske skriftligt via mail til hello@syntesedigital.dk.
5.5. Manglende betaling betragtes ikke som opsigelse, men som en væsentlig misligholdelse. 5.6. Kvittering for opsigelse sendes pr. mail til kunden.
6.1. Aftaler kan ikke fortrydes og er således bindende ved aftalens indgåelse, hvilket sker ved kundens mundtlige eller skriftlige accept af tilbuddet.
7.1. Alle rettigheder til det grafiske arbejde, som bliver udført af Syntese Digital ApS for kunden, tilhører kunden, når Syntese Digital har modtaget betaling.
8.1. Syntese Digital ApS forpligter sig til at opretholde fortrolighed i forhold til indgåede kundeaftaler.
8.2. Syntese Digital ApS har ret til i markedsføringsøjemed at opgive kunder som referencer.
9.1. Behandling. Virksomheden behandler personoplysninger under behørig iagttagelse af databeskyttelsesforordningen og -loven. Oplysninger om kundens navn, adresse, e-mail, telefonnummer, mv. benyttes alene i forbindelse med kundens bestilling og kommunikation, idet Syntese Digital ApS' samarbejdspartnere alene modtager offentligt tilgængelige oplysninger fra CVR-registreret på kunden.
9.2. Den registreredes rettigheder. Virksomheden efterlever den registreredes rettigheder (bl.a. ret til indsigt, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, indsigelse, dataportabilitet, klage og ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling, herunder profilering).
9.3. Opbevaring og videregivelse. Virksomheden opbevarer oplysningerne så længe, det er nødvendigt for det formål, hvortil oplysningerne behandles. Virksomheden hverken videregiver, sælger eller på anden måde overdrager oplysninger til tredjemand, medmindre kunden har givet accept til dette.
9.4. Kontakt. Ønsker kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan kunden kontakte hello@syntesedigital.dk.
10.1. Ingen af parterne skal være ansvarlig overfor den anden for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til den mellem dem indgåede aftale, herunder for mangler og/eller forsinkelse, dersom den manglende opfyldelse skyldes forhold, som rimeligvis er ude af parternes kontrol og som almindeligvis anses for force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig uroligheder, epidemi, pandemi, offentlige forbud, strejke eller anden arbejdsnedlæggelse (enten helt delvist), forstyrrelser i det offentlige telenet, forstyrrelser af internetforbindelse eller lignende begivenheder, men kun hvis den pågældende part ikke kunne have forudset begivenheden på tidspunktet for antagelsen af forpligtelsen. En eventuel godkendelse fra koncessionshaveren fritager ikke selskabet/annoncøren for sit ansvar i forbindelse med selve reklamens udformning og budskab.
11.1. Alle aftaler mellem Syntese Digital ApS og kunden er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret, dog således at dansk rets almindelige regler om lovvalg ikke finder anvendelse.
11.2. Parterne skal søge alle konflikter løst ved direkte forhandling mellem sig.
11.3. Enhver tvist udspringende af eller med tilknytning til nærværende aftale skal afgøres ved Københavns Byret.
12.1. Syntese Digital ApS forbeholder sig retten til at ændre forretningsbetingelserne ensidigt, uden samtykke fra kunderne.