Udfordringen
Vores samarbejdspartner Stad Projekt kom i 2018 til SYNTESE DIGITAL for at få hjælp til at øge salget i projektbyggeriet Kirsebærhaven, som er 45 nye boliger i Tårnby.
Hidtil havde de besøgende til åbent hus primært været ældre ægtepar, som dog fravalgte boligerne, fordi de er i to plan. Derfor ønskede Stad Projekt hjælp til markedsføring over for den egentlige målgruppe: Småbørnsfamilierne.
Kampagneperiode: 12 måneder
Samarbejdspartnerne
Opgaven blev løst i et tæt samarbejde mellem SYNTESE DIGITAL som sparringspartner på marketingområdet, Stad Projekt som rådgiver for bygherren bag Kirsebærhaven samt ejendomsmægleren Sweet Homes.
De 4 målsætninger
1. Skab synlighed af boligerne
2. Skab trafik til Kirsebærhavens website
3. Få leads til fremvisninger
4. Nå specifikke målgrupper
Sådan fik vi fat i de rigtige boligkøbere
Vi igangsatte kampagner på Facebook, Instagram og displaybanner targeting på de 200 største websites i Danmark. Vi oprettede forskellige segmenter og budstrategier samt købte tredjepartsdata fra Digiseg og Boliga for at få data på brugere, der havde lavet søgninger på: boliger i området, boliger i samme prisklasse, boliger i lignende størrelse, boliger i samme type og så videre. På denne måde kunne vi hurtigt ramme relevante købere i markedet.
I kampagneperioderne optimerede vi kampagnesporene otte til ti gange hver uge. På otte uger fik mæglerne 415 helt konkrete leads - altså fornavn, efternavn, e-mail og telefonnummer samt et ja tak til at blive kontaktet om projektet.
Vi engagerede influenceren Cana Buttenschön, der har stor rækkevidde hos målgruppen. Cana fik frie tøjler og filmede, mens hun med sin kæreste tog ud og kiggede på boligerne. Det gav os en masse spændende insights på de interesser, tanker og fokusområder, som relevante boligkøbere gennemgår i processen, hvilket vi kunne bruge i udarbejdelsen af budskaber i materialet. Der var en fantastisk respons fra hendes følgere, og det gav os værdifuld content til kampagnerne.
Som forstærkning til alle de digitale aktiviteter igangsatte vi en intensiv 12-ugers bybuskampagne på relevante ruter på Amager for at få bred synlighed og høj frekvens i lokalområdet. Vi udvalgte de buslinjer, der gav en bred geografisk dækning og tog fuld annonceplads på hele bagsiden af alle de valgte busser.
Sammen nåede vi alle målsætningerne
Skab synlighed af boligerne
4.250.000 annoncevisninger på Facebook, Instagram og de 200 mest besøgte websites i Danmark.
Få leads til fremvisninger
Stad Projekt fik kontaktoplysninger på 415 personer, der ønskede mere information om Kirsebærhaven.
Få trafik til sitet
Annoncerne fik 39.000 klik ind til Kirsebærhavens website.
Nå specifikke målgrupper
Annoncerne fik flest klik fra kvinder mellem 18 – 34 år.
Vigtigst af alt, 41 ud af de 45 boliger i Kirsebærhaven er i dag solgt.