Sofakompagniet

Sofakompagniet opnåede et return on investment på 767%, og salget steg med 2.6 millioner kroner i kampagneperioden.
Sofakompagniet

Om Sofakompagniet

Sofakompagniet er en dansk virksomhed, der siden 2012 har udfordret møbelbranchen ved at gøre dansk design i høj kvalitet tilgængeligt for alle.

Virksomheden sidder på hele værdikæden fra design til produktion, salg og kundeservice. Sofakompagniet har showrooms i ni forskellige lande, og hovedkontoret er placeret i Danmark.

Udfordringen

I 2016 kom Sofakompagniet til os for at få hjælp med 3 ting:

1. Nå nye kunder og holde fast i de eksisterende.

2. Øge kendskabet til den nye kollektion samt til deres pop-up showrooms i København og Århus.

3. Ramme målgruppen mere præcist: Kvinder mellem 25-45 år, nationalt men med fokus på de største byer.

4 vigtigste læringer for Sofakompagniet

1. Den sjællandske del af målgruppen viste størst interesse.

2. Annoncerne på TV2.dk, Boliga og Boligsiden fik flest klik.

3. De største bannerformater klarede sig bedst.

4. Antallet af klik steg løbende, efterhånden som målgruppen blev tilpasset på baggrund af data.

Resultaterne

Salget steg med 2.6 millioner kroner i kampagneperioden, og Sofakompagniet opnåede et return on investment på 767%.

Læs hvordan retargeting og targeting
hjalp dem med at vokse

Sofakompagniet opnåede et return on investment på 767%, og salget steg med 2.6 millioner kroner i kampagneperioden.
Læs deres historie

Sådan fik Stad Projekt kickstartet salget af 45 nyopførte projektsalgsboliger på Amager.

STAD Projekt
Læs deres historie
Hjælper danske SMV’er med at vokse

Hvorfor bør du bruge retargeting?

Retargeting er et helt fundementalt marketingværktøj, som spiller en afgørende rolle i forhold til online salg. Faktisk er det nærmest uundværligt.

Der er ingen marketingstatistik, der er mere skræmmende end denne: “95% af dem, der besøger dit website for første gang, går igen og kommer aldrig tilbage. Medmindre du gør noget ved det.” Løsningen er retargeting. Retargeting placerer dit brand og dit budskab lige foran næsen på dine potentielle kunder på de mest populære sociale medier og mediesider. Det giver dig mulighed for at ramme de helt rigtige personer på det rigtige tidspunkt og vise dem skræddersyede tilbud. Derved kan du transformere kolde leads til varme leads og varme leads til reelle kunder.

Hvad mere kan en virksomhedsejer eller marketer bede om?